نمایشگاه کار دانشگاه تهران

مدیریت نوآوری باز

نمایشگاه کار رویدادی است که در آن شرکت‌ها و کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند، می‌توانند افراد جویای کار را ملاقات کنند. در یک نمایشگاه کار، سازمان‌ها موقعیت‌های شغلی خود را به کارجویان اطلاع‌رسانی می‌کنند و کارجویان نیز با توجه به موقعیت‌های شغلی اعلام شده و توانایی‌های فردی خود، اقدام به ارسال رزومه می‌کنند. بعلاوه این رویداد، امکان ملاقات حضوری و ارتباط چهره به چهره مدیران شرکت‌ها و کارجویان را فراهم می آورد. به عبارت دیگر نمایشــگاه کار، فرصتــی ویــژه بــرای ملاقات مســتقیم افــراد جویــای کار بــا کارفرمایــان و مدیــران شــرکت‌ها اسـت. معمولا ایـن نمایشـگاه‌ها در دانشـگاه‌های برتـر برگــزار می‌شــود؛ چــراکــه هــدف اصلــی نمایشــگاه کار، آسـان‌تر و سـریع‌تر شـدن فرآینـد ورود افـراد مسـتعد و دانشگاهی باانگیـزه بـه بـازار کار و صنعـت اسـت کـه طبیعتـا دانشگاه تهـران بهتریـن محـل بـرای یافتـن آن‌هـا خواهـد بـود.

ورود بــه ســازمان‌ها بــرای جوانــان دانشــگاهی کــه هنــوز مســیر تحصیلــی و حرفـ‌ـه‌ای خــود را بــه اتمــام نگذرانده‌اند، بسـیار سـخت و بعضـا غیرممکن است و بــرای بســیاری از ســازمان‌ها هــم یافتــن نیروهــای بــاانگیــزه کــه فرهنــگ ســازمانی آن‌هــا را بپذیرنــد ســخت شــده اســت؛ کارآمــوزی پاســخ ایــن مســئله اســت و نمایشــگاه کار دانشــگاه تهــران بســتر تبــادل رزومــه بیــن ســازمان‌ها و نخبــگان جــوان را جهــت گذرانــدن کارآمــوزی نیــز فراهــم کــرده اســت.
نمایشگاه‌های کار تصویر روشن و کاملی از نیازهای روز بازار کار را برای افراد جویای کار ترسیم می‌کنند. ایجاد فرصت ملاقات حضوری، بحث و تبادل‌نظر با مدیران منابع انسانی سازمان‌ها و استفاده از تجارب سایر متخصصین نیز از مزایای شرکت درنمایشگاه‌های کار برای کارجویان است.

نمایشگاه کار دانشگاه تهران

مدیریت نوآوری باز

نمایشگاه کار رویدادی است که در آن شرکت‌ها و کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند، می‌توانند افراد جویای کار را ملاقات کنند. در یک نمایشگاه کار، سازمان‌ها موقعیت‌های شغلی خود را به کارجویان اطلاع‌رسانی می‌کنند و کارجویان نیز با توجه به موقعیت‌های شغلی اعلام شده و توانایی‌های فردی خود، اقدام به ارسال رزومه می‌کنند. بعلاوه این رویداد، امکان ملاقات حضوری و ارتباط چهره به چهره مدیران شرکت‌ها و کارجویان را فراهم می آورد. به عبارت دیگر نمایشــگاه کار، فرصتــی ویــژه بــرای ملاقات مســتقیم افــراد جویــای کار بــا کارفرمایــان و مدیــران شــرکت‌ها اسـت. معمولا ایـن نمایشـگاه‌ها در دانشـگاه‌های برتـر برگــزار می‌شــود؛ چــراکــه هــدف اصلــی نمایشــگاه کار، آسـان‌تر و سـریع‌تر شـدن فرآینـد ورود افـراد مسـتعد و دانشگاهی باانگیـزه بـه بـازار کار و صنعـت اسـت کـه طبیعتـا دانشگاه تهـران بهتریـن محـل بـرای یافتـن آن‌هـا خواهـد بـود.

ورود بــه ســازمان‌ها بــرای جوانــان دانشــگاهی کــه هنــوز مســیر تحصیلــی و حرفـ‌ـه‌ای خــود را بــه اتمــام نگذرانده‌اند، بسـیار سـخت و بعضـا غیرممکن است و بــرای بســیاری از ســازمان‌ها هــم یافتــن نیروهــای بــاانگیــزه کــه فرهنــگ ســازمانی آن‌هــا را بپذیرنــد ســخت شــده اســت؛ کارآمــوزی پاســخ ایــن مســئله اســت و نمایشــگاه کار دانشــگاه تهــران بســتر تبــادل رزومــه بیــن ســازمان‌ها و نخبــگان جــوان را جهــت گذرانــدن کارآمــوزی نیــز فراهــم کــرده اســت.
نمایشگاه‌های کار تصویر روشن و کاملی از نیازهای روز بازار کار را برای افراد جویای کار ترسیم می‌کنند. ایجاد فرصت ملاقات حضوری، بحث و تبادل‌نظر با مدیران منابع انسانی سازمان‌ها و استفاده از تجارب سایر متخصصین نیز از مزایای شرکت درنمایشگاه‌های کار برای کارجویان است.